مجموعه توریستی

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

تخصص ما در تور های مسافرتی به کشور ترکیه می‌باشد ، اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید ، برای اطلاع از تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا با ما در ارتباط باشید .

بایگانی

پارک امیرگان استانبول

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳ ب.ظ


 پارک امیرگان استانبول

در زندگی شهری همواره برای فرار از شلوغی و دغدغه‌های زندگی شهری بهتر است که سری به پارک‌های شهری بزنیم تا از هوای تمیز و آرامش این مکان‌ها بهره ببریم. اگر ساکن استانبول هستید و یا از گردشگران تور استانبول می‌باشید در ادامه به معرفی پارک امیرگان استانبول پرداخته ایم.

پارک امیرگان یک پارک تاریخی است که در کنار تنگه‌ی «بسفر» و در حومه‌ی شهر (امیرگان) قرار دارد. این پارک با وسعت ۴۷۰,۰۰۰ متر مربع یکی از پارک‌های بزرگ شهر استانبول است که به گل‌های لاله رنگارنگش مشهور است.

جشنواره‌ی لاله‌ی استانبول هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود که پارک امیرگان استانبول مملو از لاله‌های رنگ به رنگ می‌شود و تصویری زیبا را در ذهن شما به یادگار می گذارد.

تاریخچه پارک امیرگان استانبول

تاریخچه پارک امیرگان به اواسط قرن ۱۶ بازمی‌گردد که به «صدر اعظم نیسانجی فریدون بی» هدیه داده شد و بعدها پارک را به نام او نامگذاری کردند. سلطان مراد چهارم در قرن ۱۷ کل املاک را به فرمانده صفوی اهدا کرد که قلعه‌ی خود را بدون مقاومت تسلیم عثمانی‌ها کرده بود. حدود سال ۱۸۶۰، مالک پارک «خدیوا اسماعیل پاشا»، فرمانروای عثمانی مصر و سودان بود و سه عمارت چوبی در آن ساخت که هنوز هم پابرجا هستند. نام این پارک در مرور زمان به امیرگان تغییر یافت و تا سال ۱۹۴۰ چندین بار مالکیت آن تغییر کرد و بعد از آن به مالکیت شهر استانبول درآمد.

پارک امیرگان بر روی تپه‌ای در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و با دیوارهایی احاطه شده است و در پارک دو تالاب جذاب و مصنوعی دیده می‌شود که با بیش از 120 گونه گیاهی زینت یافته‌اند. گشت‌و‌گذار در پارک امیرگان می‌تواند حسابی حال و هوای شما را عوض کند. در پارک امیرگان شاهد طیف متنوعی از درخت کاج، سدروس، صنوبر، بید و لیمو به چشم می‌خورد.

علاوه بر گل‌ها و درختان جالب توجه، سه غرفه و عمارت چوبی به نام‌های عمارت زرد، صورتی و سفید در پارک امیرگان وجود دارد که یکی رستوران و دیگری کافه پارک هستند. مسیرهای پیاده‌روی و میزهای پیک نیک بسیار ، امیرگان را به یکی از بوستان‌های مورد علاقه مردم محلی بدل کرده است.

بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی و میزهای پیک نیک باعث می‌شود پارک امیرگان بسیار محبوب منطقه تفریحی برای مردم محلی، به ویژه در آخر هفته‌ها و تعطیلات می‎‌باشد. پیشنهاد ما به شما مسافران عزیز این است که در تور استانبول خود حتما ازین پارک زیبا در ساحل بسفر دیدن کنید.

درختان نادر قابل توجه این پارک عبارتند از: سنگ کاج، کاج ترکیه، حلی حصیر، کاج آبی، کاج سفید شرقی، کاج دریایی، سدر ژاپنی، سیب نر، سیب آبی، اطلس سدر، لبنان سدر، سیر هیمالیا، راج، درخت خاکستری، بابیلون بلو، بلوط مجارستان، کلرادو سفید فر ، بخور دادن سدر کالیفرنیا، ساحل ردوود و درخت کامرف و....

آدرس: ترکیه، استانبول، شیشلی ۳۴۳۹۶، حوضور

نظرات  (۱)

علت عاشق ز علت ها جداست

عشق اسطرلاب اسرار خداست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی