مجموعه توریستی

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

تخصص ما در تور های مسافرتی به کشور ترکیه می‌باشد ، اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید ، برای اطلاع از تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا با ما در ارتباط باشید .

بایگانی

موزه باستان شناسی آنتالیا

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸ ب.ظ


استان آنتالیا از جمله ثروتمندترین گنجینه‌های طبیعی و تاریخی ترکیه می‌باشد. همچنین از جمله جاذبه‌های گردشگردی تور ترکیه برای گردشگران در سراسر دنیاا من جمله ایران می‌باشد. این استان بزرگ شامل یک نوار ساحلی طولانی در دریای مدیترانه و زمین‌های حاصل‌خیز است. همچنین شامل مناطق باستانی لیکیا، پامفیلیا، سلیشیا و Psidia است که از جالب ترین مناطق باستان‌شناسی است که تاریخ بدون وقفه از آثار tlıe اولین انسان تا به حال حاضر در آن یافت می‌شود. شواهد بنیاد ارزشمندی که تاریخ منطقه را تایید می‌کنند در موزه باستان‌شناسی آنتالیا نشان داده شده است که در موزه تاریخی و باستان‌شناسی ترکیه پس از موزه‌های استانبول و آنکارا قرار دارد.


موزه باستان شناسی آنتالیا 

این موزه در سال 1922 توسط معلم سلیمان فریک تأسیس شد. امروزه با 13 گالری نمایشگاه، مساحت 30 هزار متر مربع را پوشش می دهد: بخش کودکان، گالری‌های پیش از تاریخ، از کاوش‌های منطقه‌ای که توسط موزه و دانشگاه‌ها انجام می‌شود، مجسمه‌های خدایان، موزاییک‌ها، آیکون‌ها، مجسمه‌های تئاتر پروژ، سارکوفاتی‌ها، سکه‌ها و جواهرات، مجموعه‌های قوم شناسی. این موزه همچنین دارای گالری باغ و فضای باز است. در نمایشگاه، هزاران سال از زمان‌های متناوب و گاهی اوقات آموزنده آنتالیا از اولین مرد تا امروز، قابل مشاهده است. اکثر یافته‌های این مجموعه از کاوش در منطقه به دست آمده و اشیای قوم‌شناسی از منطقه توسط کارشناسان موزه گرفته شده است. 


در دو دیوار سالن ورودی که پیش از سالن‌های اصلی موزه قرار دارد، پانل‌های سرامیکی وجود دارد. پانل سمت راست تصویری از مسجد یوولی و خانه‌های معمولی سفید ترک شده و همچنین نمایش قرن نوزدهم میلادی در داخل قلعه آنتالیا را نشان می‌دهد. پانل سمت چپ، با این حال، نقشه‌ای از مناطق باستانی و شهرهای باستانی و همچنین نقشه‌های مناطق باستانی و شهرهای باستانی و همچنین نقشه استان فعلی را نشان می‌دهد. پلاک چپ ورودی اصلی جایزه شورای سال در جلسه 1988 خود در دلفی است.
موزه آنتالیا یکی از موزه‌های برجسته جهان به شمار می رود، به دلیل کارهای مجسمه سازی آن از دوره رومی و یافته‌های منحصر به فردی که در طول کاوش‌های نجات موزه یافت می‌شود. در موزه آنتالیا، که یک موزه منحصر به فرد در هوای آزاد است و غنی باستانشناسی و مرکز حفاری بین المللی است، بسیاری از کاوش ها و تحقیقات توسط باستان شناسان ترک، آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، اتریش و انگلیسی و کمیسیون‌های علمی انجام شده است. اکثر حفاری‌های نجات در منطقه و ترتیبات زیست محیطی توسط مربیان موزه انجام شده است.

پس بدین ترتیب از مناطق دیدنی و پر بازدید برای گردشگران تور آنتالیا و تور ترکیه می‌توان موزه‌ی باستان‌شناسی را نام برد.


نظرات  (۱)

خیلی عالیه ادامه بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی