مجموعه توریستی

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

تخصص ما در تور های مسافرتی به کشور ترکیه می‌باشد ، اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید ، برای اطلاع از تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا با ما در ارتباط باشید .

بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است


استان آنتالیا از جمله ثروتمندترین گنجینه‌های طبیعی و تاریخی ترکیه می‌باشد. همچنین از جمله جاذبه‌های گردشگردی تور ترکیه برای گردشگران در سراسر دنیاا من جمله ایران می‌باشد. این استان بزرگ شامل یک نوار ساحلی طولانی در دریای مدیترانه و زمین‌های حاصل‌خیز است. همچنین شامل مناطق باستانی لیکیا، پامفیلیا، سلیشیا و Psidia است که از جالب ترین مناطق باستان‌شناسی است که تاریخ بدون وقفه از آثار tlıe اولین انسان تا به حال حاضر در آن یافت می‌شود. شواهد بنیاد ارزشمندی که تاریخ منطقه را تایید می‌کنند در موزه باستان‌شناسی آنتالیا نشان داده شده است که در موزه تاریخی و باستان‌شناسی ترکیه پس از موزه‌های استانبول و آنکارا قرار دارد.


موزه باستان شناسی آنتالیا 

این موزه در سال 1922 توسط معلم سلیمان فریک تأسیس شد. امروزه با 13 گالری نمایشگاه، مساحت 30 هزار متر مربع را پوشش می دهد: بخش کودکان، گالری‌های پیش از تاریخ، از کاوش‌های منطقه‌ای که توسط موزه و دانشگاه‌ها انجام می‌شود، مجسمه‌های خدایان، موزاییک‌ها، آیکون‌ها، مجسمه‌های تئاتر پروژ، سارکوفاتی‌ها، سکه‌ها و جواهرات، مجموعه‌های قوم شناسی. این موزه همچنین دارای گالری باغ و فضای باز است. در نمایشگاه، هزاران سال از زمان‌های متناوب و گاهی اوقات آموزنده آنتالیا از اولین مرد تا امروز، قابل مشاهده است. اکثر یافته‌های این مجموعه از کاوش در منطقه به دست آمده و اشیای قوم‌شناسی از منطقه توسط کارشناسان موزه گرفته شده است. 


در دو دیوار سالن ورودی که پیش از سالن‌های اصلی موزه قرار دارد، پانل‌های سرامیکی وجود دارد. پانل سمت راست تصویری از مسجد یوولی و خانه‌های معمولی سفید ترک شده و همچنین نمایش قرن نوزدهم میلادی در داخل قلعه آنتالیا را نشان می‌دهد. پانل سمت چپ، با این حال، نقشه‌ای از مناطق باستانی و شهرهای باستانی و همچنین نقشه‌های مناطق باستانی و شهرهای باستانی و همچنین نقشه استان فعلی را نشان می‌دهد. پلاک چپ ورودی اصلی جایزه شورای سال در جلسه 1988 خود در دلفی است.
موزه آنتالیا یکی از موزه‌های برجسته جهان به شمار می رود، به دلیل کارهای مجسمه سازی آن از دوره رومی و یافته‌های منحصر به فردی که در طول کاوش‌های نجات موزه یافت می‌شود. در موزه آنتالیا، که یک موزه منحصر به فرد در هوای آزاد است و غنی باستانشناسی و مرکز حفاری بین المللی است، بسیاری از کاوش ها و تحقیقات توسط باستان شناسان ترک، آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، اتریش و انگلیسی و کمیسیون‌های علمی انجام شده است. اکثر حفاری‌های نجات در منطقه و ترتیبات زیست محیطی توسط مربیان موزه انجام شده است.

پس بدین ترتیب از مناطق دیدنی و پر بازدید برای گردشگران تور آنتالیا و تور ترکیه می‌توان موزه‌ی باستان‌شناسی را نام برد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۵۸
روناک شرافتی


از جمله مکان‌های دیدنی و جالب  در تور آنتالیا، می‌توان به موزه‌های انتالیا اشاره کرد که یکی از این موزه‌ها موزه اسباب بازی انتالیا می‌باشد. از ویژگی‌های این موزه‌ها می‌توان به برانگیختن حس کودکی و یادآوری گذشته زیبای کودکی اشاره کرد. همانطورکه  پیداست در این مکان‌های نوستالژی مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های خاطره‌انگیز توسط شهرداری انتالیا جمع‌اوری شده است و تماشای این عروسک‌ها واسباب بازی‌ها برای گردشگران تور ترکیه، بسیار هیجان انگیز می‌باشد. 

این موزه زیبا و شگفت انگیز در سال2011 در کالجی مارینا ساخته شد و همچنین می‌توان گفت در این موزه علاوه بر تماشای اسباب بازی‌های خارجی شما می‌توانید اسباب‌بازی‌های تولید ترکیه را نیز ببینید این موزه کلکسیونی بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد و حدودا 3000 اسباب بازی در آن دیده می‌شود و سبب می‌شود کودک درون شما کاملا فعال شود.


بیشتر اسباب بازی‌های این موزه از کشور‌های آمریکا، آلمان، ژاپن، ترکیه و تعدادی هم از بریتانیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه، آرژانتین وارد شده‌اند. برخی از این وسایل بازی به طور حقیقی به عنوان عتیقه به حساب می‌آید و قدمتی بیش از 150 سال دارند و قدیمی ترین اسباب بازی این موزه در سال 1800 میلادی ساخته شده. برخی از اسباب بازی‌های این موزه دست سازهای آناتولی می‌باشد که بسیار دیدنی است. این موزه برای همه سنین مناسب است زیرا کودک درون بزرگسالان را زنده می‌کند و به مانند تونل خاطرات عمل می‌کند و بازدید از این موزه و همراه با کودکان، به دلیل اقتضای سنشان بسیار هیجان انگیز است.
ساعات بازدید این موزه: هر روز از ساعت 9:20 الی 12:20 و 13:20 الی 18:20 می‌باشد و روزهای دوشنبه این موزه تعطیل می‌باشد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۷
روناک شرافتی


کسیک مناره یکی از مناطق دیدنی در قسمت قدیمی آنتالیا می‌باشد که بسیار خاطره‌انگیز و جالب توجه گردشگران تور ترکیه می‌باشد.
این مسجد در دوران تسلط رومی‌ها ساخته شده است وقدمت آن به قرن‌ها برمی‌گردد. این مسجد در خیابان سابچی سوکاک در بخش قدیمی آنتالیا واقع شده است و یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری تور آنتالیا به حساب می‌آید و در قرن دوم بعد از میلاد نیز به‌عنوان معبد رومی ساخته شده و همچنین در قرن هفتم میلادی به افتخار مریم مقدس به کلیسا بیزانس تبدیل شد و در همان قرن مورد حمله اعراب قرار گرفت و تخریب شد و سپس در قرن نهم مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت.
 مکان دیدنی و تاریخی کسیک، گوشه‌ای از گذشته و تاریخ را به نمایش می‌گذارد و این مکان در زمان سلجوقیان در اوایل قرن سینزدهم به مسجد تبدیل شد و یک مناره اصلی نیز به این ساختمان اضافه شد وسپس با به پایان رسیدن حکومت سلجوقی یعنی در سال1361توسط پادشاه قبرس دوباره این مکان به کلیسا تبدیل شد اما دوباره در دوران شاهزاده کورتوت دوباره به مسجد تبدیل شد و تا زمان قرن نوزدهم به عنوان مسجد فعالیت خود را ادامه داد. اما متاسفانه در این قرن توسط آتش سوزی از بین رفت و ساختمان اصلی آن در این آتش سوزی از بین رفت ولی مناره اصلی آن سالم ماند و به همین دلیل امروزه این مکان را به عنوان مناره شکسته هم یاد میکنند .
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۵:۳۴
روناک شرافتی


بحث مورد نظر در این مقاله، یکی از مناطق بندری، منطقه‌ایی تاریخی و باستانی به نام منطقه بندری معروف و زیبا سیده می‌باشد. منطقه سیده یکی از شناخته شده ترین و زیباترین مناطق ترکیه میباشد که علاوه بر اینکه یک منطقه بندری است می‌توان آن را یک منطقه تاریخی و باستانی نیز برشمرد. نام این منطقه به معنای درخت انار بوده و جالب ذکر است که این بندر زیبا امروزه بسیار معروف شده و موردتوجه گردشگران تور ترکیه و تور آنتالیا قرار گرفته است. از دلایل مورد توجه در جذب گردشگران تور ترکیه به این منطقه، ویرانه‌های باستانی، سواحل ماسه‌ایی و مغازه‌های بیشمار و امکانات دیگر می باشد. تالار تئاتر تزیین شده با ستون‌های زیبا و رنگی یکی از زیباترین و بزرگترین تالارها است و مغازه‌ها اطراف و خیابان‌های پارک قرار گرفته‌اند که در ان جواهرات زیبا و وسایل چرمی و سوغاتی‌های زیبای دیگری برای توریست‌های تور ترکیه به فروش میرسد.

همچنین مغازه ها و کافه ها و رستوران های زیبا که چشم انداز بسیار زیبا دریای ارام را شامل میشوند و زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است. یکی از مناطق تاریخی این منطقه بازار معبد اپولو و گورستان است که در نزدیکی دریا قرار دارد در این منطقه بنایی به نام حمام رومی وجود دارد که تماشا این منطقه را در تور آنتالیا نباید فراموش کرد که امروزه به عنوان موزه استفاده میشود و مجموعه‌ای از بهترین و زیباترین اثار تاریخی در یکجا جمع اوری شده است. 

در قسمت شرق، در میان جنگل‌ها و درختان کاج اقامتگاهی به نام سورگون وجود دارد که در این اقامتگاه گلی به نام گل تیتریین به معنی گل لرزان قرار گرفته و سواحل ماسه ایی و دریای ابی ارام این منطقه را دیدنی کرده است و یکی از مناطق ارام است که سکوت این منطقه حس ارامش بسیار خوبی را به شما القا میکند.

 در غرب این منطقه،یک مرکز توریستی به نام توم کوی واقع شده است و علاوه بر تماشا دریا و شنا کردن در ان یکی از مکان های بسیار مناسب برای حمام افتاب گرفتن است در این منطقه سیده نباید تماشا از حمام رومی،معبد ها ،کلیسا ،تالار تئاتر و ارامگاهی بزرگ و حتی بازارهای ان را از دست داد. این منطقه جز یکی از مناطق بسیار دیدنی انتالیا میباشد که ارزش دیدن را دارد در تورانتالیا خود تماشا این منطقه را از دست ندهید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۵:۲۵
روناک شرافتی


آبشارهای دودن آنتالیا 
صداهای صلح آمیز آب بر روی سنگها در آبشارهای دودن یکی از جاذبه های زیبا و نفس گیر روزمره شما در آنتالیا است. برای لذت بردن از یک روز سرد در آنتالیا و همچنین دیدن طبیعت جالب توجه شما باید به آبشارهای دودن در تور آنتالیا بروید. آبشارهای دودن و منطقه پیک نیک در اطراف آن همه ی اهالی منطقه آنتالیا و یا از خارج را جذب خود میکند. 
آبشارهای دودن از دو مجموعه آبشار بسیار زیبا تشکیل شده است که این دو آبشار با هم فاصله کمی دارند . 
کلمه دودن به معنی یک حفره است که منابع آب را فرو میبرد. از آبشارهای دودن شروع جریان آب به بسیاری از رودخانه ها متفرق می شود که در نهایت به سمت دریای روانه میشودکه یک آبشار است.در کنار آبشارهای دودن غارهای بسیار زیبا و نادر،گیاهان متفاوت و جانوران زیبا قرار دارد.  
آبشارهای دودن به دو بخش آبشارهای بالا و آبشارهای پایین تقسیم میشوند.
 
آبشار بالا دودن 
آبشار بالا، که در رود دودن واقع شده است، در 10 کیلومتری شمال مرکز شهر، تقریبا بخشی از بهشت ​​است. 
آبشار دودن بالا نیز 10 کیلومتر دور از مرکز شهر نامیده می شود. این قسمت از آبشار به معنای واقعی همانند سرزمین بهشت است. منبع آبشار که از 20 متر افتاده است در 22 کیلومتری منطقه کرکگوس قرار دارد. گابروها در سنگها حکاکی شده اند که در زیر آبشار دیده می شوند. اطراف آبشار به عنوان منطقه پیک نیک طراحی شده است. اتوبوس ها و مینی بوس های عمومی برای حمل و نقل گردشگران تور ترکیه وجود دارند. 

آبشارهای پایین دودن 

آبشار های پایین دودن 8 کیلومتر از مرکز شهر دور است. و ارتفاع آن از آبشار بالایی بیشتر است ارتفاعی حدود 40 متر دارد که همانند عکس های پانوراماست. اگر شانس تماشای دیدن این آبشار را دارید حتما به شما پیشنهاد میکنم.  
در تور استانبول و تور ترکیه  از این آبشار جذاب دیدن نمایید.
 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۳
روناک شرافتی


با انتخاب هریک از تورترکیه، تور استانبول و تور آنتالیا، تفریحات بسیار مفرحی در انتظار شما می‌باشد اما چه بهتر اگر در تور انتالیا خود برنامه ریزی داشته باشید تا به تفریحات اصلی این شهر بسیار زیبا بپردازید.
در این مقاله به شرح مختصری از پنج تفریح هیجان‌انگیز که باید در تور ترکیه تجربه کنید، می‌پردازیم.



پارک ابی دیدمان انتالیا:



این پارک ابی مهیج دارای 65000متر مربع مساحت و مجهز به 23سرسره ابی و رودخانه ارام به طول 350متر و امواج مصنوعی و استخرهای مختلف هستن در این پارک ابی بی نظیر برای همه سنین وسایل بازی موجود میباشد اطراف این پارک بسیار زیبا است و درختان بسیار زیبایی دارد و رستوران و فست فود های خوبی هم دارد و شما میتوانید یک روز بسیار خوب و دل انگیز را در انجا بگذرانید 

چتر بازی انتالیا: 

این تور بسیار مهیج در مجموعه تور آنتالیا تنها 30دقیقه زمان شما را میگیرد و اگر هیجان را دوست دارید حتما چتربازی انتالیا را تجربه کنید در ارتفاع 700متری پرواز کنید و اوج هیجان را تجربه و برای این تجربه نیاز یک چترباز حرفه ایی باشید قبل از این کار یک مربی به شما اموزش میدهد و در کنار شماست  

غواصی در انتالیا: 

اگر به دنیای زیراب و موجودات دریایی علاقه دارید میتوانید غواصی در اب های مدیترانه را تجربه کنید و لذت تماشای دیدن موجودات دریایی را داشته باشید و اگر غواص حرفه ایی باشید میتوانید در تور ترکیه با قایق به جاهای مخصوص بروید و کشتی های غرق شده،صخره های زیر اب و غارها و غواصی های شبانه را استفاده کنید و لذت ببرید و همچنین میتوانید غواصی هم یاد بگیرید و حتی دیپلم هم بگیرید و همچنین وسایل غواصی در اختیارتون قرار میدهد  

تور جیپ سافاری:


این تور هم برای کسانی که هیجان را دوست دارند و هم طبیعت را بسیار مناسب است و یکی از بهترین‌های تور انتالیا میباشد که معمولا شما با یک جیپ یک جاده کوهستانی را طی میکنید و از طبیعت بسیار زیبای کوه های توروس لذت می برید و همچنین ناهار هم در یکی از رستوران های بومی میل میکنید مطمئنا در این تور به شما خوش میگذرد


تور ترمسوس و غار کارائین انتالیا:
همانطور که میدانید در مقاله های قبلی این مکان تاریخی و بسیار زیبا صحبت صحبت کرده ایم این غار بسیار زیبا تلفیقی از طبیعت زیبا است و از ساعت 8صبح شروع میشود تا ساعت 5بعداز ظهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۹
روناک شرافتی