مجموعه توریستی

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

بهترین خدمات مسافرتی را با ما تجربه کنید.

تخصص ما در تور های مسافرتی به کشور ترکیه می‌باشد ، اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید ، برای اطلاع از تور ترکیه ، تور استانبول و تور آنتالیا با ما در ارتباط باشید .

بایگانی

کسیک مناره آنتالیا

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۳۴ ب.ظ


کسیک مناره یکی از مناطق دیدنی در قسمت قدیمی آنتالیا می‌باشد که بسیار خاطره‌انگیز و جالب توجه گردشگران تور ترکیه می‌باشد.
این مسجد در دوران تسلط رومی‌ها ساخته شده است وقدمت آن به قرن‌ها برمی‌گردد. این مسجد در خیابان سابچی سوکاک در بخش قدیمی آنتالیا واقع شده است و یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های گردشگری تور آنتالیا به حساب می‌آید و در قرن دوم بعد از میلاد نیز به‌عنوان معبد رومی ساخته شده و همچنین در قرن هفتم میلادی به افتخار مریم مقدس به کلیسا بیزانس تبدیل شد و در همان قرن مورد حمله اعراب قرار گرفت و تخریب شد و سپس در قرن نهم مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت.
 مکان دیدنی و تاریخی کسیک، گوشه‌ای از گذشته و تاریخ را به نمایش می‌گذارد و این مکان در زمان سلجوقیان در اوایل قرن سینزدهم به مسجد تبدیل شد و یک مناره اصلی نیز به این ساختمان اضافه شد وسپس با به پایان رسیدن حکومت سلجوقی یعنی در سال1361توسط پادشاه قبرس دوباره این مکان به کلیسا تبدیل شد اما دوباره در دوران شاهزاده کورتوت دوباره به مسجد تبدیل شد و تا زمان قرن نوزدهم به عنوان مسجد فعالیت خود را ادامه داد. اما متاسفانه در این قرن توسط آتش سوزی از بین رفت و ساختمان اصلی آن در این آتش سوزی از بین رفت ولی مناره اصلی آن سالم ماند و به همین دلیل امروزه این مکان را به عنوان مناره شکسته هم یاد میکنند .
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی